⭐️ Sleva 5% na vše s kódem: VYPRODEJ ⭐️

Apple mění pravidla v EU pro App Store

Tech-3_1

Apple ve čtvrtek změnil svou politiku v Evropské unii, aby umožnil vývojářům komunikovat se svými zákazníky mimo svůj App Store. Toto rozhodnutí přichází po tom, co byla iPhone společnost v červnu obviněna komisí za porušení pravidel bloku pro technologie.

 

Komise uvedla, že podle většiny obchodních podmínek Apple povoluje pouze “odkazy”, což znamená, že vývojáři aplikací mohou zahrnout odkaz ve své aplikaci, který přesměruje zákazníka na webovou stránku, kde může uzavřít smlouvu.

 

Apple oznámil, že vývojáři nyní budou mít možnost komunikovat a propagovat nabídky, které jsou dostupné kdekoliv, nejen na jejich vlastních webových stránkách, přímo z jejich aplikace.

 

Nicméně, Apple zavede dva nové poplatky – počáteční poplatek 5 % za získání nových uživatelů a 10% poplatek za služby obchodu za všechny prodeje uskutečněné uživateli aplikace na jakékoliv platformě během 12 měsíců od instalace aplikace.

 

V současnosti Apple účtuje tři typy poplatků: základní technologický poplatek pro méně než 1 % aplikací, sníženou provizi za všechny digitální zboží a služby prodávané prostřednictvím App Store, a volitelný poplatek za platební a obchodní služby.

 

Tyto dvě nové poplatky nahradí sníženou provizi za všechny digitální zboží a služby prodávané prostřednictvím App Store.

 

Spotify, které bylo v konfliktu s Applem ohledně odkazů v aplikacích, uvedlo, že zvažuje návrh.

 

“Na první pohled, požadováním až 25% poplatku za základní komunikaci s uživateli, Apple opět zjevně ignoruje základní požadavky Digital Markets Act,” uvedl mluvčí Spotify.

 

Komise dříve kritizovala poplatky, které Apple účtoval za usnadnění prostřednictvím App Store získání nového zákazníka vývojáři, říkající, že překračují to, co je nezbytné pro takové odměny.

 

“Budeme hodnotit případné změny Apple v opatřeních ke shodě, také s ohledem na zpětnou vazbu z trhu, zejména od vývojářů,” uvedl zástupce komise.

 

Obvinění proti Apple je prvním obviněním komise podle jejího průlomového Digital Markets Act, který se snaží omezit moc velkých technologických firem. Porušení DMA by mohlo vést k pokutě až 10 % globálního ročního obratu společnosti.

zhave_novinky_prave_naskladnene_produkty_cz_kryteo-2